Ημέρες ορειβασίας

Ημέρες ορειβασίας

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Δέχθηκε απειλές για την ταινία που σχετίζεται με τη γενοκτονία των Αρμενίων


 Έχω δει δικούς μας σκηνοθέτες  ταινιών, να κρατάνε στο περιθώριο του θέματός των ένα ζήτημα πρωταρχικής  σημασίας, όπως μια μαζική, ρατσιστική και πλιατσικολογική  δίωξη,  παρά πάσα έννοια Δικαίου : Είναι η δίωξη των Ελλήνων κατοίκων της νήσου Πρίγκηπος, που έγινε το 1964 μέσα σε 24 ώρες, χωρίς κανένα δικαίωμα των διωκομένων  να εφεσιβάλουν την απόφαση σε οποιοδήποτε δικαστήριο…

Κάναμε λάθη κι εμείς, αλλά μετά αρχίσαμε να κάνουμε  γαργάρα τα «λάθη» αυτών που  μάτωσαν εμάς και   αρκετούς λαούς. Τώρα ο  Τούρκος Φατίχ Ακίν, με μια ταινία που  προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, ξεντροπιάζει κι εμάς, μιλώντας  για ένα ιστορικό γεγονός που έχει προκαλέσει σκληρές αντιδράσεις  στην χώρα του . Είναι η ταινία  
που μιλά για τη γενοκτονία των Αρμενίων, http://oikologein.blogspot.gr/2014/09/71.html, σχετικά με  την οποία ο σκηνοθέτης  δέχθηκε απειλές  από  Τούρκους εθνικιστές :  εάν η ταινία προβληθεί στην Τουρκία, τότε ο ίδιος  και οι συνεργάτες του θα έχουν την τύχη  του δημοσιογράφου Χραντ Ντινκ που δολοφονήθηκε το 2007.

Ο Φατίχ Ακίν δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στη Βενετία:  

«Έδωσα 7-8 χρόνια από τη ζωή μου και είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω την πολεμική που θα δεχτώ για την ταινία. Εκείνο που μπορώ να σας πω είναι ότι ήδη δέχομαι απειλές, δεν θέλω όμως να επεκταθώ περαιτέρω….. Η τέχνη είναι κάτι για το οποίο αξίζει να πεθάνει κανείς ….»



Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε δηλώσει στην αρμένικη εφημερίδα Agos ότι η Τουρκία είναι έτοιμη για μια τέτοια ταινία.

«Δύο φίλοι μου - και οι δύο παραγωγοί -  διάβασαν το σενάριο. Ένας μου είπε ότι θα μου πετάξουν πέτρες, ο άλλος ότι θα μου πετάξουν λουλούδια. Αυτό είναι: όπλα και τριαντάφυλλα. Έχω δείξει την ταινία σε ανθρώπους που αρνούνται ότι το 1915 έλαβε χώρα  γενοκτονία και σε ανθρώπους που το δέχονται και είχαν και οι δύο τις ίδιες συναισθηματικές αντιδράσεις» ανέφερε  σε  άλλη συνέντευξή του στους New York Times ο Φατίχ Ακίν.

«Ελπίζω ότι η ταινία θα αποτελέσει μια γέφυρα. Σίγουρα υπάρχουν ριζοσπαστικές οργανώσεις, φασιστικές οργανώσεις,  που φοβούνται κάθε είδους συμφιλίωση. Όσο μικρότερες είναι, τόσο πιο δυνατά "γαβγίζουν",  είπε ο σκηνοθέτης.

Εγώ δεν ξέρω αν γαβγίζουν δυνατότερα οι πιο αδύνατοι – ξέρω όμως ότι συμφιλίωση δεν μπορεί να γίνει πάνω στη βάση ενός ψέματος ή μιας μισοαλήθειας….


ΠΗΓΗ στοιχείων : Newsroom ΔΟΛ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου